Treści wideo w służbie marce

Dziś, dzięki Internetowi, komunikacja marki z klientami stała się dużo bardziej dynamiczna. Odbiorcy przyzwyczaili się już do nietypowych niegdyś form przekazu i preferują taki typ komunikacji. Dlatego właśnie firmowe produkcje wideo są świetnym pomysłem na promocję marki.

Jak powszechnie wiadomo, obrazy są łatwiejsze w odbiorze niż tekst. Markowe filmiki wideo mogą być nie tylko narzędziem komunikacji, ale również dobrą formą promocji  firmy i jej produktów czy usług. Udostępnione w sieci wideo dociera do szerokiego grona odbiorców, a jego dystrybucja jest prosta, tanie i skuteczna. Dużą zaletą wideo online jest również możliwość zbudowania wizerunku firmy innowacyjnej, która potrafi korzystać z najnowszych technologii. Ponadto klienci, oglądając takie nagranie, mają poczucie interakcji z przedsiębiorstwem, staje się ono im bliższe oraz  bardziej wiarygodne. Ciekawa forma filmiku może przyciągnąć potencjalnych klientów oraz poprawić wizerunek firmy.

W Internecie przybywa firm, które nagrywają własne materiały wideo, niektóre z nich mają nawet własne kanały na portalach społecznościowych, gdzie regularnie publikują tego typu treści. W ten sposób pozostają w kontakcie ze swoimi klientami, a ich aktywność jest oczekiwana przez odbiorców. Jednak tworzenie treści wideo nie jest taką prostą sprawą. Jest to czynność dość czasochłonna oraz wymagająca m.in. umiejętności rejestrowania i montowania materiału. Dlatego warto zlecić produkcję filmów o firmie profesjonalistom, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że nagrania będą wysokiej jakości. Jednorazowe nagranie większej ilości materiału, np. serii filmików tematycznych, pozwoli zaoszczędzić czas. W ten sposób można za jednym zamachem zarejestrować więcej treści, którą później będzie można udostępniać cyklicznie przez dłuższy okres. Cele, jakie firma chce osiągnąć tworząc film korporacyjny mogą być różne. Prezentacja produktu, zmiana lub utrwalenie wizerunku czy promowanie usług. Sukces marketingowy materiałów wideo tkwi w samym pomyśle, a ten zależny jest od wielu czynników – branży, grupy docelowej, sposobu promocji.

Treści wideo zwykle przyjmą jedną z następujących formuł:

  • prezentacja firmy „od kuchni”
  • prezentacja produktów/usług w codziennym użytku
  • filmy instruktażowe dotyczące produktów
  • poradniki związane z daną branżą
  • animacje
  • filmy humorystyczne.

Dlaczego warto format wideo uczynić stałym narzędziem komunikacji marketingowej w Twojej firmie? Bo jest innowacyjny i łatwo przyciąga odbiorców, a ciekawe wideo będzie się samo promować w sieci bez dodatkowych nakładów finansowych. To również dobry sposób na przybliżenie firmy klientom i pokazanie się z zupełnie innej strony. Humorystyczny reportaż z biura lub linii produkcyjnej uwiarygodni Twoją markę. Dlaczego markowe materiały filmowe są takie skuteczne? Dobrze zrobiony wideo marketing wywołuje w odbiorcach uczucia, np. ciekawość, uczy lub bawi, a także wzbudza zaufanie. Przewagą filmów marketingowych nad innymi formami treści jest to, że nadają markom ludzkie oblicze. W filmach występują żywi ludzie, często prawdziwi pracownicy czy zarząd firmy, dzięki czemu zdobywa ona zaufanie klientów, a ponieważ dziś na rynku jest duża konkurencyjność, to może mieć to ogromne znaczenie dla ich wyborów.

Z roku na rok zwiększają się wydatki marketerów na ten rodzaj reklamy, co oznacza, że warto w nią inwestować. Filmy online zdobywają większą liczbę odbiorców w dużo krótszym czasie niż inne treści marketingowe. Mówi się, że rok 2015 będzie „rokiem wideo”, co odnosi się zarówno do rosnącej popularności twórców internetowych, jak i kampanii z udziałem youtuberów. Również Facebook postawił na tę właśnie formę tworzenia treści i udoskonalił wyświetlanie filmów na timelinach użytkowników.

Zobacz film o naszej firmie!

Szczegółowe informacje dotyczące stosowanych w witrynie plików cookies ich funkcji, okresów przechowywania znajdziesz tutaj: polityka prywatności
Szczegółowe informacje dotyczące stosowanych w witrynie plików cookies ich funkcji, okresów przechowywania znajdziesz tutaj: polityka prywatności